Skip Navigation LinksDistance-Education

Uzaktan Eğitim

  • 20
    Nisan
    2020

    KORONAVİRUS'UN ORTAYA ÇIKARDIĞI EĞİTSEL SORUNLARIN ELE ALINIŞ

    Öğretim Görevlisi: Seyit ERMİYAGİL

    Araştırma Görevlisi: Pooya LOTFABADI


    Geleneksel eğitim sisteminde öğretim görmek öğrenciler ile üniversite arasında varılan  sözleşmeye dayalı bir ilişkiydi. Ancak, Koronavirüsün  ortaya çıkması tüm dünyayı uzaktan eğitime geçmeye zorlamıştır. Yüzyüze eğitimden uzaktan eğitim sistemine geçişin  uygulanmasında ortaya çıkan  ciddi ve güçlü sorunların aşılmasının yanısıra, öğrencilerin mümkün olan en iyi eğitime erişimlerinin devam etmesini kesinleştirmek  1400'den fazla öğrencisi olan DAÜ, MimarlıkFakültesi için önemli bir engel idi.

    Uzaktan eğitimin avantajları nelerdir?

    • Öğrenciler daha esnek olarak çalışma tempolarını kendileri belirleyebilirler,
    • Kendi rahat öğrenim ortamlarını yaratabilirler,
    • Daha çok etkileşim imkanları ile çalışmalarına daha çok yoğunlaşabilirler,
    • Teknik becerilerini ders içeriği doğrultusunda geliştirebilirler.

    Uzaktan Eğitim Tasarım Atölyesi Nasıl Çalışır? 

    Uzaktan eğitim yöntemini gerçekten etkili kılabilmek için öğrenciler aktif bir öğrenimin içinde olmalı ve buna katkıda bulunmalıdırlar. Bu nedenle bu dersde 'Invision' ve 'Whiteboard' gibi uygun öğrenim araçları ile desteklenen Microsoft Teams programı kullanılmaktadır. Bu program ayni anda birçok kullanıcının çizim yapmasını mümkün kılmaktadır.  Bunun dışında, tasarım dersinde elzem olan her öğrencinin tasarım projesini sunumları ile kaydettikleri ilerlemeler hakkında günlük bilgi akışını da gerçekleştirebilir. 


     

     

    Tasarım Atölyesi kritik örnekleri.

    Uzakta Eğitim Dersleri Geleneksel Yöntemden Daha mı Kolaydır?

    İyi uygulanmayan bir uzaktan eğitim öğrencilerde bir tecrit edilmişlik  tecrübesi yaratabilir. Ancak iletişim teknolojileri kişilierin zamanın ve mekan engellerini aşarak bağlantı kurabilme yeteneklerini esaslı bir şekilde geliştirmiştir.  Bu öngörüye göre uzaktan eğitimin öğrencilere sunduğu avantajlardan biri de zorunlu tüm ders görevlerini yapabilmerini mümkün kılmanın yanısıra yeni teknolojiyi deneyimleyebilmeleri olacaktır. Bu nedenle hepimiz bu yeni platformun  öğrencilerin eğitim deneyimlerini  başarı elde etme şanslarının artacağı  bir deneyime dönüştüreceğini umut etmekteyiz.

  • 01
    Nisan
    2020

    Öğretim Üyelerimizin Online Eğitime geçişteki ilk izlenimleri

    Prof.Dr. Uğur Ulaş Dağlı

    Dekan


     

    Adını önceden hiç duymadığım COVID-19 bir günde herkes gibi benim de yaşam şeklimi değiştirdi. Whatsapp, Skype üzerinden görüşmelere, Microsoft Teams'e alışmaya çalışırken hızla evimin sanal olarak Fakülte binamıza ve üniversite kampüsüne dönüştüğünü gördüm. Gündelik hayatımla çalışma hayatım birbirine karıştı. Yaşamım çevrimiçi uygulamalarla senkronize oldu. Sanal görüşmeler günlük yaşamımın parçası haline geldi.

    Fakültedeki ofislerimizde “Yaparak öğrenme", “arkadaşlarından öğrenme", “ekip çalışması" gibi mimarlık ve tasarıma yönelik farklı eğitim öğretim yöntemlerini tartışırken; kendimi aniden “uzaktan eğitim"in içinde, bir uzay boşluğunda buldum.

    Şaşkınlığın yerini aniden heyecan ve merak aldı. Kendimi internet üzerinden Mimarlık eğitimi ile ilişkili uygulamaları araştırırken, videolar izlerken, programları yüklerken buldum. Ve o kadar hızlı yol aldım ki aniden çevrimiçi doküman paylaşımından, ekran paylaşımına geçtiğimi fark ettim ve kendimle gurur duydum. J Bir yandan sürekli değişen YÖK/YÖDAK genelgelerini, basın açıklamalarını takip ederken bir yandan da bir öğrenciye ne kadar sürede çevrimiçi kritik verebileceğimiz, müfredatı nasıl tamamlayacağımız, sınavları/jürileri nasıl yapacağımız yönündeki kararları, çok kısa sürede verdiğimizi fark ettim. Sanırım dijital çağ ile hız çağına adapte olduk.

    Aslında aynı fiziki ortamı paylaşmadan birlikte problem çözmenin; alıştığımız bir sistem olmamasından dolayı zorluk çeksek de; bu benim için heyecan verici oldu. Bunun öğrenciler için de farklı bir deneyim olacağına inanıyorum. Aslında içinde bulunduğumuz durum mesleğin uygulama sınırlarının daha da genişlemesine imkân tanıyor. Sadece bulunduğu bölgede proje yapma değil dünyanın herhangi bir bölgesine yönelik, dünyanın herhangi bölgesinde bir müşteri için, bir proje/tasarım yapabilme ve projeyi tartışabilme tecrübesine bir hazırlık oluyor. Sınırlar içinde sınırsızlık.

    Bir günde tüm dünyayla paralel bir şekilde çevrimiçi oldum, ekranlara alıştım. Hatta ekranları sevmeye bile başladım.


DAÜ Web Siteleri